- Reklama -

Valstybinė ligonių kasa. KK nuotr.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK), reaguodama į gaunamus žmonių skundus ir įvairiausio pobūdžio paklausimus, primena, kad pacientai, kurie yra drausti privalomuoju sveikatos draudimu ir turi šeimos gydytojo siuntimą pas kitus gydytojus specialistus tyrimams ar konsultacijoms, kurių šeimos gydytojas negali atlikti, šiam žmogui už nieką mokėti nereikia. Nepaisant to, kokio sudėtingumo yra šios paslaugos.

Tokia yra šiandien galiojanti tvarka, kurios privalu laikytis. Tai galioja ir viešosiose gydymo įstaigose, ir privačiose, kurios yra sudariusios sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (TLK), pagal kurias joms apmokama už gyventojams suteiktas gydymo paslaugas. Tokios sąlygos galioja visoms gydymo paslaugoms.

VLK primena, kad pacientas turi teisę skųstis, jei mano, kad jam buvo suteikta neteisinga informacija apie gydymo paslaugas įstaigoje. Tai jis gali padaryti pirmiausia kreipdamasis į gydymo įstaigos, kurioje buvo aptarnaujamas, administraciją. Jei įstaigos pateiktas atsakymas ar priimtas sprendimas, jo netenkina, jis turi teisę skųstis TLK.

Svarbu žinoti, kad pacientai turi teisę ir viešosiose, ir privačiose gydymo įstaigose gauti informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos kompensuojamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis, bei gydymo kainas. Ši informacija, kaip ir duomenys apie paslaugų teikimo sąlygas, privalo būti skelbiama pacientams gerai matomose vietose – registratūroje, priėmimo kambaryje arba įstaigos interneto svetainėje. Kur geriausia skelbti šią informaciją, turėtų nuspręsti pačios gydymo įstaigos.

Paciento teisė gauti tokią informaciją yra reglamentuota, o ją teikti įpareigoja Sveikatos sistemos įstatymas. Be to, TLK, sudarydamos sutartis su gydymo įstaigomis, reikalauja, kad informacija būtų skelbiama matomoje vietoje.

Taigi kilus nesusipratimams, VLK pataria visus rūpimus klausimus pirmiausia bandyti išsiaiškinti gydymo įstaigoje. Reikiamos informacijos galima ieškoti ne tik gydymo įstaigos skelbimų lentose, bet ir teirautis ten dirbančių specialistų. Na, o jei pacientas iš gydančio gydytojo nesulaukia aiškaus atsakymo, kodėl už paslaugą reikia mokėti, VLK pataria kreiptis į įstaigos administraciją. Informacijos teikimo tvarką nustato įstaigos vadovas, tad, jei nepavyksta gauti atsakymų į rūpimus klausimus iš gydytojo, rasti skelbimų lentoje ar interneto svetainėje, reikėtų kreiptis į įstaigos administraciją.

Rūpimus klausimus galima pateikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888.

VLK inf.

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!