- Reklama -

Alkoholio reklamos giltinės ašmenys itin aštrūs ir Lietuvoje. J.Dapšausko nuotr.


Švedijos transliuotojai (Swedish Broadcasting Authority) kreipėsi į Jungtinės Karalystės nepriklausomą ryšių reguliatorių Ofcom prašydami nutraukti alkoholinių gėrimų reklamą Švedijos teritorijoje rodomuose televizijos kanaluose TV3, TV6, TV8, Kanal 5 ir Kanal 9. Toks prašymas suformuluotas remiantis Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyva (Direktyva). Švedijoje alkoholio reklama televizijoje visiškai draudžiama nuo 1979 metų. Be to, šalies įstatymai numato, kad alkoholio gamintojai negali būti televizijos transliacijų ir programų rėmėjai.

Nusižengia 5 televizijos kanalai

Švedijos nevyriausybinės organizacijos IOGT-NTO teigimu, nuo 2003 m. televizijos ekrane laikas nuo laiko pasirodo alkoholio reklamos, nors Švedijos Alkoholio įstatymas tai draudžia

Kreipimesi į Ofcom Švedijos transliuotojai reikalauja švedų kalba transliuojamuose kanaluose TV3, TV6, TV8, Kanal 5 ir Kanal 9, kurių licencijos priklauso JK kompanijoms, atsižvelgiant į šalyje galiojančius teisės aktus ir viešąjį interesą, nustoti transliuoti alkoholinių gėrimų reklamas. Ofcom, kuri yra išdavusi transliuotojų licencijas minėtų TV kanalų savininkams, Europos Komisijai 2010 m. priėmus Direktyvą, privalės reaguoti į tokį kreipimąsi.

Draudimą palaiko 80 proc. švedų

Švedijoje, kaip ir kitose Skandinavijos šalyse, galioja gana griežti alkoholio reklamos apribojimai. Čia leidžiama reklamuoti tik alų bei vyną ir tik spausdintoje spaudoje.

2011 m. rinkos tyrimų agentūros TNS-Sifo atlikta švedų apklausa parodė, kad 8 iš 10 švedų palaiko tokį draudimą. Palaikymas, palyginus su 2009 m. apklausos duomenimis, išaugo 9 procentais.

Svarbiausia – šalies apsisprendimas

Minėtoje Direktyvoje numatyta, kad kiekviena valstybė narė gali imtis priemonių, kurios apriboja laisvą televizijos programų transliavimo paslaugų judėjimą. Valstybės narės turi teisę reikalauti, kad jų jurisdikcijai priklausantys žiniasklaidos paslaugų teikėjai šia direktyva koordinuojamose srityse laikytųsi išsamesnių ar griežtesnių taisyklių su sąlyga, kad tokios taisyklės atitinka Sąjungos teisę.

Toks Europos teisės aktas akivaizdžiai paneigia nuomonę, kad visiškas alkoholinių gėrimų reklamos draudimas televizijoje ir jo užtikrinimas yra neįmanomas.

Juozas Dapšauskas

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!