- Reklama -

Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eligijus Masiulis. KK nuotr.

Seimas pradėjo svarstyti Susisiekimo ministerijos siūlymą, pagal kurį dalį uždirbtų pinigų Klaipėdos uostas „galėtų skirti Klaipėdos savivaldybės vykdomiems bendriems miesto ir uosto plėtros projektams“. Tam reikėtų pakeisti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymą. Tokiam abejotinam siūlymui, kas labai keista, jau pritarė Vyriausybė.

„Nors Liberalų sąjūdis skelbiasi besivadovaujantis „sveiku protu“, tokiam siūlymui kaip tik ir trūksta sveiko proto“, – įsitikinęs Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Dainius Budrys.

Jo teigimu, geriausiai susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio siūlymo neprotingumą parodytų paties siūlymo pratęsimas iki loginio absurdo.

Todėl Seimo nariai Dainius Budrys bei Rimantas Sinkevičius pasiūlė papildyti sveiko proto liberalų iniciatyvą ir dalį Klaipėdos uosto uždirbamų pinigų skirti ne tik Klaipėdos miestui, bet ir Kretingos bei Jonavos rajonams.

Iš Jonavos į Klaipėdos uostą keliauja nemažai trąšų, o Kretingos rajonas yra visai šalia Klaipėdos, todėl Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui reikėtų sudaryti sąlygas finansuoti bendrus rajono ir uosto infrastruktūros projektus, palengvinančius uosto veiklą, nes kai kuriuos darbus atlikti savarankiškai savivaldybei trūksta pinigų. Per Kretingos rajoną eina uostui reikalingi keliai, geležinkelis, vamzdynas į Būtingę.

Be to, D. Budrio nuomone, panašią iniciatyvą galėtų iškelti Visagino, Mažeikių, Elektrėnų ir kitos savivaldybės, kurių teritorijose įsikūrusios stambios įmonės, savo pajamomis galinčios ženkliai prisidėti prie vietos infrastruktūros objektų finansavimo.

„Ne tik Klaipėda, bet ir kiti miestai nusipelnė turėti daugiau naudos iš uosto ar kitų ūkinių subjektų kaimynystės“, – įsitikinęs D. Budrys.

Beje, E. Masiulio „sveiko proto“ iniciatyvai nemažai pastabų išsakė ir Seimo Teisės departamentas – ne tik todėl, kad jos įgyvendinimas sukeltų sumaištį uosto direkcijos bei valstybės finansuose, bet ir prasilenkia su teisinėmis sąvokomis bei pačios Vyriausybės anksčiau priimtais nutarimais.

Akivaizdu, kad toks siūlymas gimė artėjančių Seimo rinkimų dvasioje iš didelio noro įtikti rinkėjams. Tiek susisiekimo ministras, tiek Klaipėdos meras bei uosto direkcijos vadovas yra tos pačios partijos nariai – sunkiai balansuojantys ties penkių procentų populiarumo riba liberalai bando gelbėtis savo „lopšyje“ – Klaipėdoje. „Kaip buvusiam klaipėdiečiui, man idėja dalį uosto pinigų skirti Klaipėdai nėra svetima, – sakė D. Budrys, – tačiau visgi sveiko proto būtina turėti – ne viskas matuojama vien rinkimais.“

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!