- Reklama -

Prezidentė susitiko su susisiekimo ministru R. Sinkevičiumi. Nuotr. iš www.lrp.lt/aut.R.Dačkus

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi aptarė bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ problemas ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ veiklą.

Prezidentė pažymėjo, kad Susisiekimo ministerija, būdama pagrindinė „Lietuvos jūrų laivininkystės“ akcininkė, metų metus pasyviai stebėjo vis prastėjančią bendrovės padėtį. Kai kurie laivai areštuoti dar gegužę, tačiau ministerija tylėjo ir slėpė situaciją.

„Tai nepateisinamas aplaidumas. Ministerija turi nustoti maitinti žmones tuščiais pažadais ir imtis ryžtingų sprendimų. Pasirūpinus svetimuose uostuose įstrigusiais jūrininkais, būtina priimti reikalingus sprendimus dėl bendrovės ateities, kad ir kokie skausmingi jie būtų. Šis atvejis tik patvirtina įsisenėjusias ydingas valstybės įmonių valdymo tradicijas“, – sakė Prezidentė.

Dar viena įmonė – bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kurioje Susisiekimo ministerija valdo 100 proc. akcijų, elgiasi lyg atskira valstybė valstybėje. Šios įmonės savivalė ir neatsakingumas gali brangiai kainuoti mums visiems. Bendrovės atsisako rekonstruoti Rengės geležinkelio ruožą, dėl to 2013 m. Europos Komisija (EK) yra pradėjusi tyrimą. Jeigu bus pripažinta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ pažeidė ES antimonopolines taisykles, įmonei gali būti skirta dešimtis milijonų eurų siekianti bauda. Sprendimas rekonstruoti ruožą būtų tris kartus pigesnis.

„Lietuvos geležinkeliai“ yra atsakingi ir už projekto „Rail Baltica 2“ įgyvendinimą. Prezidentė sakė, kad dėl atsainaus „Lietuvos geležinkelių“ požiūrio ir neatsakingai parengtų paraiškų Lietuva iš Infrastruktūros tinklų priemonių fondo („Connecting Europe Facility“) negavo daugiau nei pusės prašytų pinigų – 172 mln. eurų. Toks darbas negali būti toleruojamas.

Valstybės vadovė pabrėžė, kad būtina kur kas glaudžiau bendradarbiauti su EK teikiant paraiškas. Lietuva dar turi galimybę per antrą paraiškų teikimą rudenį gauti finansavimą iš šio fondo. Ministerija turi ne nusišalinti nuo šių projektų, o atsakingai formuoti ir įgyvendinti Lietuvos transporto politiką, atsakingai kontroliuoti valstybės valdomas įmones.

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!