Prašo ištirti, ar alkoholio pramonei dirbanti agentūra „Fabula“ vykdė teisėtą lobistinę veiklą

1
10
- Reklama -
 „Už blaivią“ koordinatorius Juozas Dapšauskas. Asmeninio archyvo nuotr.
„Už blaivią“ koordinatorius Juozas Dapšauskas. Asmeninio archyvo nuotr.

Piliečių teisėkūros iniciatyva „Už blaivią“ kreipiasi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją ir prašo ištirti, ar alkoholio pramonei dirbanti komunikacijos agentūra „Fabula“ teisėtai vykdo lobistinę veiklą.

„Pastaraisiais mėnesiais piliečių iniciatyvos „Už blaivią“ siūlymai susilaukia nepamatuotos kritikos ir bandymų juos sumenkinti, tačiau už visų šių veiksmų dažniausiai pastebime viešųjų ryšių bendrovės „Fabula“ darbuotojus. Panagrinėjus jų klientų sąrašą kyla pagrįstų įtarimų, jog taip alkoholio gamintojai ir pardavėjai tiesiog vykdo neteisėtą lobistinę veiklą. Todėl prašome VTEK tai ištirti, o Ryšių su visuomene agentūrų asociaciją įvertinti, ar tokie veiksmai dera su profesine komunikacijos specialistų etika“, – sakė piliečių iniciatyvos „Už blaivią“ koordinatorius Juozas Dapšauskas.

Lobistinės veiklos įstatymas lobistinę veiklą apibrėžia kaip fizinio ar juridinio asmens atlygintinus ar neatlygintinus veiksmus, kuriais siekiama daryti įtaką, kad lobistinės veiklos užsakovo interesais būtų keičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios teisės aktai, priimami ar nepriimami nauji teisės aktai. Tokia veikla yra neteisėta, jeigu ją vykdo į lobistų sąrašą neįrašytas asmuo arba teisės būti lobistu neturintis asmuo.

Pastaraisiais mėnesiais agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ vadovai ir darbuotojai aktyviai dalyvavo darant įtaką įstatymų leidėjams sprendžiant klausimą dėl piliečių iniciatyvos siūlymų:
1. Organizavo UAB „Švyturys-Utenos alus“ atstovų susitikimus su valstybės vadovais;
2. Ruošė ir pristatinėjo neva nepriklausomas mokslines studijas apie alkoholio ribojimų efektyvumą, kurios iš tiesų parengtos už alkoholio prekyba suinteresuotų įmonių lėšas;
3. Prisidengdami liberalų sąjūdžio atstovais ir per tiesioginius partinės narystės ryšius su jais organizavo spaudos konferencijas Seime, kuriose pasitelkė festivalių dalyvius ir per juos kritikavo įstatymų projektus;
4. Nedeklaruodami interesų aktyviai dalyvavo televizijos laidose, įvairiuose portaluose, socialiniuose tinkluose ir kritikavo įstatymų projektus;
5. Organizavo ir ruošė viešų renginių (koncertų) turinį, dalyvius, kritikos akcentus;
6. Tiesiogiai registravosi ir dalyvavo įstatymų leidybos procedūroje – svarstant siūlymus Seimo Sveikatos reikalų komitete.

Agentūra „Fabula“ yra atvirai deklaravusi, kad 2016 metais dirbo su alkoholio gamintojais („Strumbro“ gamykla, „Švyturio“ ir „Utenos“ alaus daryklomis), alkoholio prekybos mažmenininkais („Maxima“), jų šakinėmis (Lietuvos prekybos įmonių asociacija) ar bendrinėmis asociacijomis (Lietuvos verslo konfederacija).

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą