- Reklama -

Sportininkai, kurių sporto šaka reikalauja daug ištvermės, turi būti visais atžvilgiais stiprūs. Tad fizinė parengtis nėra vienintelis svarbus treniruočių tikslas. Geras fizinis pasiruošimas susideda ne tik iš pačios treniruotės. Taip pat svarbu tinkama mityba, gausi įvairių maistinių medžiagų bei mineralų, ir kokybiškas poilsis.

Gerai sudarytas mitybos planas ir tinkamai suderinti papildai padeda sportininkams intensyviai treniruotis. Kartu tai padeda išlikti sveikiems, išvengti traumų ir dėl to pasiekti geriausių rezultatų savo sporto šakoje. Maisto papildus, kurie padės sportininkams pasiekti užsibrėžtų tikslų, rasite čia: https://www.stipriausias.lt/papildai/papildai-tikslui/energijai-istvermei.

Kas yra konkurencingas sportininkas? Jį galime apibūdinti kaip nuolat besitreniruojantį žmogų. Pagrindinis jo treniruočių tikslas – dalyvauti sporto varžybose ir pasiekti puikių rezultatų.

Sportininkui gyvybiškai svarbi yra energija

Tinkamo energijos lygio palaikymas yra labai svarbus sveikatai ir efektyviai treniruotei.

Norint jaustis puikiai – labai svarbu gauti pakankamai energijos. Mažas energijos rezervas gali lemti pagumburio-hipofizės ašies susilpnėjimą, reprodukcinių ir endokrininių funkcijų sutrikimus. Nepakankamas energijos kiekis turi įtakos kaulų sveikatai (didėja osteoporozės rizika), medžiagų apykaitai ramybės būsenoje, katecholaminų kiekiui, sumažėja kūno riebalų kiekis, padidėja nuovargis ir sumažėja darbingumas.

Sportininkai savo mityboje turėtų koreguoti energijos lygį pagal treniruočių intensyvumą. Dažna klaida – nepakitęs suvartojamų kalorijų ir angliavandenių kiekis, nepaisant padidėjusio treniruočių krūvio.

Ne paslaptis, kad rimčiausias energijos trūkumo pasekmes patiria moterys.

Rekomenduojama makroelementų sudėtis dietoje

Angliavandeniai yra pagrindinis sportininko energijos šaltinis. Angliavandenių suvartojimas yra gyvybiškai svarbus, norint padidinti raumenų ir kepenų glikogeno atsargas po intensyvaus fizinio krūvio. Tai padeda pašalinti nuovargio simptomus, palaikyti aukštą regeneracijos lygį ir išlaikyti treniruočių našumo lygį.

Nors ankstesniuose mitybos planuose ištvermės sportininkams buvo rekomenduojama laikytis daug angliavandenių turinčių dietų, šiuo metu stebime tendencijų kaitą. Profesionaliems sportininkams rekomenduojama vartoti angliavandenius, pritaikytus pagal treniruočių intensyvumą.

Manoma, kad mitybos planas, panašiai kaip ir treniruočių procesas, turėtų būti vadinamas periodizacija. Mitybos periodizavimas – tai sąmoningas, kintamas maistinių medžiagų suvartojimas, suderintas su konkrečių treniruočių periodų intensyvumu.

Taigi, tinkama mityba yra pagrindinis sportininko energijos šaltinis. Savo racioną galite papildyti maisto papildais energijai gauti.

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą