Nuo idėjos iki verslo

0
5
- Reklama -
Saulėtekio verslumo mokykla „adVenture“ parodė, kad ir studentiškos idėjos gali būti išplėtotos iki realaus verslo. Org. nuotr.

Saulėtekio verslumo mokykla „adVenture“ parodė, kad ir studentiškos idėjos gali būti išplėtotos iki realaus verslo. Sėkmingam idėjos keliui iki verslo reikalingi ne tik idėją turintys ir ja tikintys žmonės, bet ir ekspertai, kurie gali pasidalinti patirtimi ir pasukti teisinga linkme.

12 komandų pusę metų dirbo pažangiausiose šalies įmonėse – Omnitel, Alna Group, New Vision Baltija, Arginta, Siemens OY Lietuvos filialas ir kt., konsultavosi su ilgametę patirtį turinčiais verslo ekspertais bei pristatė savo idėjas investuotojams. Vasaros pradžioje buvo apdovanotos 3 geriausios „adVenture“ projekto metu išvystytos IT, atliekų perdirbimo ir biohumuso gamybos verslo idėjos. Net ir pasibaigus pirmajam projekto etapui komandos nesustojo, tęsė pradėtus darbus ir šiandien galime pasidžiaugti dviem įkurtais nuosavais verslais.

„Vienareikšmiškai galiu pasakyti, kad dalyvavimas „adVenture“ projekte paskatino ne tik įgyvendinti idėją, bet ir padėjo suformuoti komandos branduolį, užmegzti kontaktus, patikrinti, ar sugeneruotos idėjos yra vertingos, ir atrinkti iš jų pačią geriausią“, – įspūdžiais dalinasi Povilas Vytautas Dudonis, [MAJ EPS] komandos, kūrusios modernias IT aplikacijas, narys ir „OSOS“ įmonės įkūrėjas. Povilas pasakoja, kad verslo idėja gimė būtent atliekant paskirtą užduotį „New Vision Baltija“ įmonėje, o remiantis visame pasaulyje pripažinta Imperial College London metodine medžiaga, į idėją galėjo pažvelgti iš visų pusių: įvertinti galimus sunkumus, atlikti rinkos analizę, sukurti verslo modelį. Visa tai leido sumažinti riziką ir rasti inovatyvų idėjos pritaikymą.

Nauja įmonė „OSOS“ kuria inovatyvius sprendimus, skirtus verslo ir potencialių klientų komunikacijos tobulinimui. Įmonė šiuo metu kuria naują produktą – „20 SEC“, kuris leis užtikrinti abipusį ryšį tarp prekybininkų ir vartotojų, efektyviau pasiekti vartotojus ir pagerinti jų apsipirkimo srautus. Povilas teigia, kad jų verslas vien tik Lietuvos rinka neapsiribos ir turėdami pagrindą po kojomis plės veiklą Europos Sąjungoje, o artimiausiu metu planuoja išbandyti jėgas Baltijos regione ir Skandinavijoje.

Dar vienas verslas, gimęs „adVenture“ projekto metu, yra susijęs su 3D spausdintuvais, suteikiančiais galimybę gaminti erdvinius daiktus. Pastaruoju metu itin daug dėmesio skiriama šiems spausdintuvams ir neribotoms jų galimybėms, pavyzdžiui, statant namus. Justas Kalpokas, 3D spausdintuvų verslo steigėjas, žengiantis į dar neužpildytą ir inovatyvią nišą, sako, kad verslo idėja gimė tuomet, kai reikėjo apsispręsti, kokį kelią rinktis, o pasikonsultavus su patyrusiais „adVenture“ projekto mentoriais, pasirinko tą sritį, kuri pasirodė įdomi bei patraukli. Šiandien jų komanda savo sprendimu neabejoja ir toliau dirba konstruodami 3D spausdintuvus.

Kiti „adVenture“ projekto dalyviai taip pat intensyviai dirba ir siekia savo idėjas paversti realybe. Gediminas Kaziukaitis, i-Bridge komandos, siekusios suvienyti verslą ir mokslą bei paskatinti jų bendradarbiavimą kuriant inovacijas, narys teigia, kad šis verslumo skatinimo projektas yra puiki galimybė sužinoti, kokios tavo ribos, kaip gali susitvarkyti su daugybe įvairiausios veiklos ir ant pečių krentančia didele atsakomybės našta bei išmokti paskirstyti laiką. „Esant galimybei būtinai dalyvaučiau dar kartą. Per ateinančius metus tikiuosi patobulinti savo idėją, paruošti ją įgyvendinimui, surasti ar sukurti bent kelis produktų prototipus, reikalingus idėjos įgyvendinimui. Po penkerių metų tikiuosi pabaigti mokslus, sukurti savo verslą ir tapti visiškai nepriklausomu žmogumi, būti tuo, kuris kuria geresnį rytojų“, – apie užsibrėžtus tikslus kalba Gediminas.

Atranka į „adVenture“ projekto antrąjį etapą prasidėjo rugsėjo pradžioje. Planuojama, kad projekte 2011-2013 m. dalyvaus 24 komandos, kurias sudarys 140 dalyvių iš Vilniaus universiteto, Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Vilniaus bei Utenos kolegijų. Projektą „Saulėtekio verslumo mokykla adVenture“ įgyvendina VšĮ „Saulėtekio slėnis“ kartu su Žinių ekonomikos forumu ir Nacionaline elektros technikos asociacija.

Renata Vaicekauskaitė, Žinių ekonomikos forumo Komunikacijos vadovė

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą