- Reklama -

A.Zuoko vadovaujama Vilniaus savivaldybė užsimojo panaikinti troleibusus - tikimasi, kad taip pavyks padaryti spaudimą vilniečiams, jog šie nesipriešintų tramvajaus linijų pastatymui - senam A.Zuoko planui. KK nuotr.

Trečiadienį, birželio 26 d. ,12 val., Vilniuje rengiamas jungtinis mitingas dėl Vilniaus mieste vykdomos viešojo transporto reformos. Mitingo iniciatoriai, Judėjimo “Už troleibusus Vilniuje” nariai nuo praeitos savaitės vykdo aktyvią Vilniečių informavimo kampaniją, kalba su paprastais vilniečiais, kasdien važinėjančiais viešuoju transportu, apie tai, kas tiksliai laukia miestiečių po liepos 1 d. ir juo labiau po rugsėjo 1 d.

Anot vieno iš mitingo organizatorių, Valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino: “Trečiadienio mitingas – tai prasidėjusios informacinės kampanijos dalis. Priklausomai nuo to, kaip seksis opozicinėms grupėms savivaldybėje stabdyti reformą, keisis ir kampanijos kryptis. Neatmetame galimybės pradėti rinkti parašus vilniečių apklausai (referendumui) rengti. Tokią galimybę surinkus 10 proc. gyventojų parašų numato Savivaldos įstatymas. Šiandien net idėjiškai tolimos grupės – viešuoju transportu susirūpinę žalieji, socialdemokratai, liberalai, konservatoriai yra vieningos nuomonės – reikia daugiau skaidrumo priimant sprendimus dėl privačių vežėjų, reikia atsisakyti kvailos minties naikinti troleibusą, reikia iš naujo peržiūrėti ateities transporto vizijas, ypač dėl tramvajaus būtinybės. Tačiau mūsų protestas nėra bukas pasipriešinimas naujovėms. Mes už greituosius maršrutus, papildančius, bet ne griaunančius esamą sistemą, mes už ambicingą “A” juostų plėtrą, mes iš esmės nesipriešiname persėdimams ir e-bilieto naujovėms.”

Mitingo organizatoriai teigia, kad “kol lauksime brangaus tramvajaus, „reformatoriai“ visiškai sunaikins elektrinį troleibusą ir siūlys mums važinėti dujiniais ir dyzeliniais autobusais, kurie stos ne visose stotelėse ir važinės daug rečiau nei troleibusai. Praskolintame mieste tai neišvengiamai baigsis nauju bilietų branginimu, nors ūkiškai tvarkantis su esama transporto sistema galima ne tik nedidinti, bet ir sumažinti važiavimo viešuoju transportu kainą.”

Slaptas susitarimas naikinti visus Vilniaus troleibusus paskatino vilniečius jungtis į visuomeninį judėjimą ir rengti protesto akcijas, mitingus, analizuoti milžiniškus savivaldybės dokumentus, specialiuosius planus, eismo grafikus.

Judėjimo iniciatoriaus, vilniečio Mariaus Markevičiaus teigimu, “švarūs ir ekologiški troleibusai populiarėja visoje Europoje ir pasaulyje, tokie miestai kaip Zalcburgas, Atėnai, Brno, Vankuveris tikrai nėra atsilikę. Troleibusai kainuoja kur kas pigiau nei tramvajus ir jie jau yra! Pvz. visus esamus troleibusus važinėjančius 22-se maršrutuose pakeisti naujais, patikimais lietuviškais (Amber) tereikėtų apie 200 mln. litų per kelerius metus. Tuo tarpu, pavyzdžiui, viena tramvajaus linija kainuotų trigubai daugiau, neskaitant pačių tramvajų, kurių vieno kaina – nuo 7 mln. litų. Kur logika tiesti tramvajų, jei jis vis tiek stovės kamščiuose kaip ir troleibusas?”

Marius Markevičius

Judėjimas „Už troleibusus Vilniuje!“

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!